Tuesday, October 16, 2012

Emeer's Birthday (23.9.2009)

Birthday emeer aritu cadang nak buat kek lapis pelangi hajatnya tapi tidak kesampaian disebabkan kekangan masa yang melampau. Kesudahannya aku buatkan kek coklat moist yang aku ambik resepi dari ana (cahaya cinta ku). Asyik nak buat ada saja masalah ketika tu, nak tahu aper? oven yang aku ada saiz 19L je tapi nak buat kek saiz A4 bayangkan macam mana aku nak olah kek tu supaya saiz jadi sama dengan icing image yang oku tempah dekat Yummy. Punyalah jenuh aku pikir sampaikan terbawa-bawa dalam tidur. Akhirnya aku beli acuan kecik sikit dan cantumkan. Letih jugak sebab kena buat 2x. Buang masa ja order kan senang boleh aku duduk umah goyang kaki.

Tapi tidak aku gigihkan juga buat demi anak aku si emeer yang hyperaktif tuh, sebabnya ari-ari sebut nak kek birthday. Pandai pulak anak aku mintak kek sapo ajar aku pun tak tahu la.

Bukan tu ja, siap aku upah orang upahan aku buatkan goodie bag untuk di edarkan kepada kawan-kawan sekolah. Aku siap tanya cikgu sekolah lagi berapa orang punya la awal tapi dekat sebulan jugak baru siap. Hihi malu i cikgu emeer mesti tertanya-tanya dalam hati tanya awal tapi tup-tup dah dekat sebulan baru muncul goodie bag yang dimaksudkan.

Yang emeer pun satu (ish aku ni memang la emeer tu satu kalau 2 kembar la) bukan apa lepas dah dapat kek mintak lagi. Emeer buat-buat besabo dan tunggu la mama ko ni bernafas dalam-dalam dulu sebab aritu buat kek pun pening kepala aku semacam migran sebabnya pikir nak samakan kek saiz A4. Yang kelakarnya aku siap pergi Carrefour cari kek yang boleh aku beli cantumkan jadi saiz A4 tapi usaha aku gagal sebab kena beli banyak dan harga pun mahal. Pesanan, tahun depan aku nak tempah ja sebabnya sedar oven aku bukan macam kedai kek..hihi malu sekejap sedar diriku siapa.

Goodie bag yang dah siap untuk diedarkan
(simple but nice...)

Mesti korang nak tahu kenapa gambar Ultraman?

Kek yang siap tapi tidak tahu macam mana rasanya.
Kira boleh la (tengok pada tahap ketinggian kek macam tak jadi saja)
hihihi bersabar jelah

Time kasih pada echu sebab tolong susahkan diri membantu buatkan goodie bag untuk emeer siap designkan lagi icing image kek. Toce toce nanti upah ye

No comments:

Post a Comment